Samotná historie únikových her sahá opravdu velmi daleko do historie. Přesto až v roce 2011 se ony hry dostaly do mnohem širšího povědomí nadšených hráčů. Asi první reálnou únikovou hrou byla uvedena v Sillicon Valley v roce 2006. Za onu meku únikových her je ale už řadu let považováno právě Japonsko. Zde jsou tyto typy únikových her vůbec nejpopulárnější a zejména nejrozšířenější na světě. Koncept údajně vznikl právě v Japonsku, ale nakonec zde nedošlo k jeho realizaci. V každém případě jde o celosvětový fenomén, který zcela pohltil všechny mladé studenty, ale i mnohé dospělé, kteří se v rámci únikových her vracejí do dětství plného her, nebo se dostávají hluboko do minulosti. Zde ale nejde o minulost vlastní, ale o návrat do minulých let, do časů zlých i dobrých.
Čekejte šifry, hlavolamy, hádanky a jděte přes překážky
Exit game se od sebe často liší v mnoha směrech. Jde o obtížnost hry, její zvolenou lokalitu a příběh či zvolené období, do kterého se pak společně se svou skupinou přátel dostanete. Vždy je úkolem vyřešit a najít všechny skryté tajné šifry, různé hlavolamy a zajímavé hádanky. Překonat překážky, které vás společně s vašimi spoluhráči dostanou opět ven do normálního světa. Skupina je omezena časovým limitem, kterým je jedna hodina. Někomu může připadat časový hodinový limit s partou přátel jako hračka, ale zase tak snadné to opravdu není. Někdy se třeba zcela neorientujete v tématu a můžete se ocitnout na mrtvém bodě. V tuto chvíli ale začíná ten pravý adrenalin The Chamber v Ostravě.
Klíčem k úspěchu je důvtip a mozek
Jestliže je řeč o překážkách, nemáme na mysli fyzicky náročné aktivity. Zde vám asi moc fyzická kondice nepomůže. Veškeré únikové hry jsou vytvořeny a přímo navrženy tak, aby jediným klíčem úniku z místnosti byl váš mozek a mozek vašich spoluhráčů. Během Escape game nebudete muset nikam běžet, skákat, plazit se úzkými prostory nebo šplhat. Hlavní roli v rámci únikové hry v Ostravě hraje logika, která vás dostane zase ven. Během řešení úkolů budete muset sledovat a pečlivě pozorovat všechna vodítka, která by mohla být dalším klíčem k úspěchu, k hádance nebo hlavolamu. Místnost, ve které se vámi zvolená skupina hráčů nachází, je plná rébusů a vy je společnými silami můžete vyřešit a dosáhnout tak úspěchu.