V ČR na rozdíl od jiných států chybí zákonná úprava, která by stáčení tachometru, které vede k obohacování prodávajících, klasifikovala jako trestný čin. Jedná se přitom o velmi závažný podvod i z hlediska bezpečnosti provozu automobilu s manipulovaným tachometrem. Kromě neoprávněného obohacení prodávajícího totiž kupujícímu vzniká v tomto případě řada dalších ekonomických a bezpečnostních rizik. Ale nejen v Česku tento business stále kvete, dovážená auta podle expertů jsou stejně, ne-li víc nebezpečná.
Podle odborníků je největší problém zejména u individuálně dovážených ojetých vozidel. U nich dochází ke stáčení tachometrů ve více než 60% míře při dovozu do ČR ještě před samotnou technickou kontrolou. Tam poté zápis a fotodokumentaci stavu tachometru v podstatě navždy zlegalizují stav tachometru stočeného při dovozu a bez znalosti předchozí historie vozidla. Stáčení vozidel se realizuje hlavně kvůli zisku prodávajícího, jedná se zejména o vozidla 3 až 5letá. Samozřejmě se stáčí i starší automobily, tam už je ale zisk minimální.
Například u pětiletých vozidel, kdy je pro STK k dispozici pouze jeden historický stav tachometru, tak hrozí stočení nejvíc. Aby bylo možné s určitou pravděpodobností vyloučit možnost stočení, je třeba mít k vozidlu záznam minimálně jeden za každý rok jeho provozování. Současné situace si je vědomo nejen ministerstvo dopravy, podle nich by také každoroční evidence přinesla pozitivní výsledky, ale také Evropský parlament. Ten tvrdí, že by v této věci pomohlo zavedení jednotné evropské databáze, kam by měli přístup všichni občané EU a mj. by si mohli ověřit historii vozidla i stav tachometru. Zda k tomuto kroku dojde, uvidíme, každopádně to lze považovat za správnou cestu.