Firemní zkušenosti aktuálně přináší objektivní pohled na řadu společností působících na trhu. Taková hodnocení firem jsou v řadě případů ku prospěchu. Zejména lidem, kteří se chtějí v nějakém konkrétním podniku ucházet o práci, ale nejsou si jistí tím, jestli je pro ně daná profese ideální nebo jestli firma skutečně splní to, co slíbila. Díky chuti sdílet zkušenosti s ostatními lze nepříjemnosti nebo moment překvapení minimalizovat. Stačí si jen přečíst, v jakém odvětví ti nejlepší zaměstnavatelé jsou.
Hodnocení ukazuje na řadu aspektů
Sdílení zkušeností a referencí může poukázat na řadu věcí. Zejména se může odhalit skutečná konkurenceschopnost daného podniku nebo jednotlivých firem v daném odvětví. Obecně platí, že se jedná o nástroj, který těm dobrým firmám může pomoct, naopak těm špatným velkou měrou uškodit. Pakliže vaše firma se snaží své zaměstnance posouvat dál, což vede k jejich spokojenosti, budete se řadit na první stranu barikády.
Součástí hodnocení firem bývá přiblížení firemní politiky, sdílení zkušeností vztahů na pracovišti i poskytnutí objektivního názoru, který se týká firemního zázemí nebo toho, jestli opravdu je splněno to, co na pohovorech bylo slibováno.
Jak si vedou společnosti na trhu?
Podle posledních průzkumů lze konstatovat, že nejlépe si vede automobilka Škoda, která je zaměstnanci opěvována. Jinak tomu není ani v případě Komerční banky nebo společnosti Siemens, která je pro zaměstnance taktéž přívětivou. Náš seznam lze uzavřít společností Continental Automotive.
Je však třeba také říct, že současná situace na trhu je velmi komplikovaná a to, co platilo dříve, nyní platit nemusí. Většina společností přesunula své pracovníky na home office, což mohlo zásadně pozměnit dřívější vztahy i změnit firemní politiku jako takovou.